تجزیه و تحلیل آماری

تحلیل آماری داده ها در روان شناسی، مدیریت (منابع انسانی، آموزشی و مالی)، اقتصاد و حسابداری

تجزیه و تحلیل آماری

تحلیل آماری داده ها در روان شناسی، مدیریت (منابع انسانی، آموزشی و مالی)، اقتصاد و حسابداری

تحلیل آماری داده ها

جمعه, ۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۳ ق.ظ

   اساس کار آمار بر پایه داده‌ها استوار شده است؛ در حقیقت داده‌ها اطلاعاتی هستند که به زبان اعداد حرف می‌زنند. اعداد اگر به خوبی تجزیه تحلیل گرددند، می‌توانند نمایانگر تقریبی واقعیت‌ها باشند، در غیر اینصورت، گمراه کننده خواهند بود. پژوهشگر پس از اینکه روش تحقیق خود را مشخص کرد و با استفاده از ابزارهای مناسب، داده های مورد نیاز را برای آزمون فرضیّه ها ی خود جمع آوری کرد اکنون نوبت آن است با بهره گیری از تکنیک‌های آماری مناسب که با روش تحقیق ، نوع متغیرها و سازگاری دارد، داده های جمع آوری شده را دسته بندی و تجزّیه و تحلیل نماید و در نهایت فرضیه هایی را که تا این مرحله از تحقیق هدایت نموده در بوته آزمون قرار دهد و سرانجام بتواند راه حلی برای پرسشی که تحقیق برای آن صورت گرفته بیابد. 

در حقیقت در فصل چهارم پایان نامه در دو بخش ابتدا به بررسی توصیفی مشاهدات و پس از پایش داده ها و شناسایی داده های دوره افتاده ( پرت ) به بررسی فرضیه ها با تعیین روش آماری مناسب ( استنباطی ) می پردازیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۰۴

نظرات  (۲)

مقدمه خوبی بود
تشکر
۱۱ آذر ۹۳ ، ۱۳:۵۲ محمد محمدیان
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی